فرتو ترافیک

عوامل مهم در قیمت تابلوهای ترافیکی 1402

تابلوهای ترافیکی، این تابلوها در نزدیکی تابلوی اصلی، بر روی یک پایه و با صفحه ای جداگانه نصب می شوند. البته تابلوهای متمم در پایین تابلوهای اصلی قرار میگیرند و پنج سانتی متر از آنها فاصله دارند. با این حال، در خیابان ها و محل های پر رفت و آمد، ممکن است لازم باشد ارتفاع تابلو کمی جا به جا شود تا مانع حرکت عابرین پیاده نباشد. تابلوها در مورد علامت هایی که واضح و آشکار نیستند هشدار میدهند

علائم موقت، مانند تابلوهای اطراف مناطق ساخت و ساز، به شما این امکان را می دهد که مسیر عادی شما متفاوت باشد یا باید مراقب افرادی باشید که کار می کنند. تابلوهای مکمل موجود در جاده ها مهم هستند زیرا آنها را به صورت واضح در حین رانندگی روی تابلوهای اصلی نمی بینید. علائم راهنمایی و رانندگی ایمنی رانندگان را حفظ می کند. ایمنی راننده بارزترین مزیت علائم راهنمایی و رانندگی است.تابلوهای ترافیکی

ضرورت استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی

اختراع دوچرخه بود که باعث شد تابلوهای ترافیکی ایجاد شوند،دلیل آن نیز آن بود که دوچرخه سواران  راهنماها و علامت هایی را لازم داشتند که بتواند موانع را به آنان نشان دهد و به آنها هشدار لازم را بدهد. در این بخش از مقاله شمارا با ضرورت استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا خواهم کرد پس به خواندن ادامه دهید. تابلوهای راهنمایی و رانندگی قوانین و مقررات به رانندگان ارائه میدهند. در سراسر یک کشور، علائم راهنمایی و رانندگی همگی یکسان هستند. اگر نشانه ها ثابت نبودند، دانستن کار درست دشوار خواهد بود. جاده ها بسیار خطرناک خواهند بود.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که همه همیشه از قوانین پیروی کنند، اما اگر این قوانین را رعایت نکنند، عواقبی دارد. تابلوهای ترافیکی قابل درک هستند طراحی یک علامت قابل توجه است. علائم راهنمایی و رانندگی به جای اینکه به کلمات وابسته باشند، اغلب از تصاویر برای انتقال پیام استفاده می کنند، مانند عبور از حیوانات یا کودکان در حال بازی. به طور کلی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی متمم، دارای شکل مستطیل و مربع هستند و دارای فونت به رنگ سیاه در پس زمینه سفید ساخته میشوند.

بدون آنها، جاده های ما بی نظم و خطرناک خواهد بود. رانندگان نمی دانند چه زمانی باید توقف کنند، تسلیم شوند یا با چه سرعتی باید حرکت کنند و مردم از آنها اطلاعات کاملی ندارند. علائم راهنمایی و رانندگی ایمنی عابران پیاده و دوچرخه سواران را حفظ می کند. علائم راهنمایی و رانندگی فقط باعث  محافظت از راننده ها نمیشود واز جاده،عابران و افراد پیاده نیز محافظت میکنند. علائم به مردم و افراد کمک‌میکنند که  آگاهی لازم درباره ی اینکه کی و کجا امکان دارد از جاده بگذرند و یا عبور کنند را ارائه میدهد.

تابلوهای ترافیکی

درمورد، دوچرخه‌سواران نیز این امکان را برایشان به وجود میاورد که بتوانند تشخیص دهند کدام‌مسیر برای آنها ایمن است. همیشه اگر قوانین و مقررات را اکثریت افراد رعایت کنند،مشکلات جدی وجود نمیاید. علائم راهنمایی و رانندگی به مدیریت جریان ترافیک کمک میکند. ترافیک یک مشکل بسیار بزرگ و جدی در اکثر نقاط و شهرها میباشند. تعداد بالای ماشین ها میتواند به وسعت ترافیک اضافه کند. علائم راهنمایی و رانندگی به رفع برخی از مشکلات کمک می کند، بنابراین ترافیک راحت تر جریان می یابد و تصادفات کمتری رخ می دهد.

همچنین ترافیک باعث میشود که حق تقدم ،توقف های چهار جهته، دور زدن و موارد دیگر باهم‌نتوانند ارتباط بگیرند. علائم راهنمایی و رانندگی برای کسانی که تازگی رانندگی میکنند مهم است. برای رانندگان با تجربه تر، رانندگی می تواند به طبیعت دوم تبدیل شود. بیشتر ماها به دلیل بلد بودن و رفتن از مسیر های همیشگی مان به تابلوها و پیام های آنان توجه نمیکنیم. با این حال، برای رانندگان جدید، آنها هنوز در حال یادگیری مسیرها هستند.

به آنها یاد داده شده است که علائم مختلف در کلاس به چه معنا هستند، بنابراین وقتی شروع به رانندگی می کنند، “در طبیعت” به آنها وابسته هستند تا بدانند چه کاری انجام دهند

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تابلوهای ترافیکی

انواع مختلف و گوناگونی از علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی با توجه به کاربرد خود که در اصل یک هشدار دهنده محسوب میشوند می توانند از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کنند. نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی باعث کاهش خسارات و تصادف های جاده ای و شهری میشود. تابلوهای ترافیکی مانند بقیه تجهیزات ترافیکی همانطور که گفته شد از مهم ترین تجهیزات ترافیکی میباشند و عامل های گوناگونی در قیمت تابلوهای راهنمایی و رانندگی موثر هستند.

قیمت تابلوهای ترافیکی بر اساس مواد و متریال به کار رفته در ساخت تابلوها، نوع رنگ استفاده شده در آن ها، جنس و نوع شبرنگبه کار رفته در آنها و برند و شرکت تولید کننده تعیین می شود.

تابلوهای ترافیکی

انواع شبرنگ

بیشتر تابلوهای راهنمایی و رانندگی دارای شبرنگ هستند که باعث میشود راننده دید بهتری در شب داشته باشد. ضرورت انواع شبرنگ در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به خصوص تاببوهای راه مانند تابلوهای ترافیکی کنار جاده و راه آهن بسیار حائز اهمیت است زیرا انها باید به گونه ای باشند تا در شب قابل مشاهده و درک باشند. به همین دلیل در علائم و نوشتن آنها از رنگ هایی با طول عمر بالا و ماندگاری بالا استفاده می شود. استفاده از شبرنگ دلیلی است که باعث میشود،تابلوهای راه و راه آهن نسبت به تابلوهای دیگر بیشتر باشد.

این نکته را نیز فراموش نکنید که که در بعضی از تابلوهای راه از زمینه رنگی نیز استفاده شده است و این زمینه رنگی نیز عاملی است بر قیمت تابلو اثر گذاشته است و قیمت این تابلوها در مقایسه با سایر گرانتر است. به جز شبرنگ رنگ تابلو نیز یک عامل تاثیرگذار بر قیمت تابلو میباشد. نوع رنگ هایی که در تابلوهای ترافیکی استفاده میشود رنگ های الکترواستاتیک است که همین دلیلی بر گران بودن آنها میباشد و قیمت بیشتری نسبت به بقیه تابلوها داسته باشند.

جنس تابلو و مواد مورد استفاده

جنس تابلو و مواد مورد استفاده به کاربرد و نوع استفاده از آنها بستگی دارد و بر اساس موارد مصرف متریال مورد نیاز برای ساخت آنها مشخص میشود. ورق گالوانیزه،ورق ارزانی است که در تابلو های ترافیکی استفاده میشود. از آنجایی که تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مکان های عمومی و معابر استفاده می شوند،امکان و احتمال سرقت آنها وجود دارد به همین دلیل استفاده از ورقه ی گالوانیزه دلیلی منطقی میباشد و لازم است بدانید به کاربردن ورقه گالوانیزه دلیلی بر ارزان بودن آنها نسبت به بقیه تابلوها میباشد.

اما در مقابل تابلوهای درون شهری به دلیل استفاده از مواد اولیه مناسب مانند آهن با روکش الکترواستاتیک و همچنین داشتن مراحلی مثل قاب بندی که باعث حذف لبه های تیز تابلوها میشوند و مراحل دیگر،قطعا قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلوها دارند و گرلنتر میباشند. در کنار جنس و مواد به کار رفته،سایز و شکل تابلو نیز عامل مهم دیگری برقیمت تابلو میباشد.

تابلوهای ترافیکی

سایز تابلوهای راهنمایی و رانندگی به محل نصب آنها بستگی دارد به عنوان مثال، تابلوی ریل راهنمایی و رانندگی یکی از بزرگترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مقایسه با تابلوهای جاده ای و درون شهری است که همین باعث میشود قیمت بالاتری داشته باشند و یا تابلوهای راهنما کوچکترین تابلو ها میباشند و قطعا قیمت کمتری دارند.
همچنین تابلوهای درون شهری نسبت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده ها کوچکتر هستند و در نتیجه هزینه کمتری دارند. البته جدا از اندازه، شکل تابلو نیز در قیمت آن موثر است. این به این‌ معنا میباشد که علائم راهنمایی و رانندگی مثلث و دایره در مقایسه با تابلوهای مستطیلی دارای سایز کوچک تری دارند و همچنین مواد کمتری در آنها استفاده شده است و همین باعث میشود آنها قیمت کمتری در مقایسه با سایر تابلوها دارند.

شرکت تولید کننده تابلو راهنمایی و رانندگی

همانطور که پیش تر در این مقاله خواندید تابلوهای ترافیکی از جمله ابزارها و تجهیزات ترافیکی هستند که عوامل متعدد و گوناگون بر قیمت آن ها تاثیر میگذارد. لازم است بدانید علاوه بر مواردی که در بالا گفته شده، یک عامل مهم دیگر در قیمت تابلوهای ترافیکی تاثیرگذار است. شرکت تولید کننده تابلو راهنمایی و رانندگی و برند تولیدی تابلوهای ترافیکی،یک عامل مهم دیگر بر قیمت تابلوهای ترافیکی میباشند.

شرکت های تولیدی تابلوهای ترافیکی،باتوجه به کیفیت و مرغوبیت،متریال مورد استفاده شده در تابلوها،روش ساخت و تولید آنها و همچنین هزینه های خرج شده بابت تابلوهای ترافیکی به روش و طریق های منحصری و اختصاری خود اقدام به قیمت گذاری محصولات خود میکنند. تابلوهای ترافیکی هرچقدر یک شرکت هزینه های بیشتری جهت آنها خرج کرده باشد و متریال مورد استفاده شده در آن ها با کیفیت و مرغوبیت بالا باشد،قطعا قیمت بالاتری دارند نسبت به سایر تابلوها دارند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید،تابلوهای راهنمایی و رانندگی از تجهیزات و ابزار های مهم ترافیکی هستند که دارای مزیت ها و ضروریت های خاصی مثل ،انتقال پیام های مهم،آگاهی کردن رانندگان،کمک به رانددگی‌ایمن و مدیریت ترافیک میباشند.
آن ها تجهیزات بسیار مهم و حائز اهمیتی هستند که به همه ی افراد در جهت کمک رسانی به مردم کمک میکند.
تابلوهای ترافیکی نیز مانند هر تجهیزات ترافیکی دیگری دارای قیمت های متعددی هستند که عوامل مختلفی مثل شرکت تولیدی ،برند،سایز و شکل و نوع شبرنگ به کار برده در آن بر قیمت آن تاثیر میگذارند.