گل میخ, گل میخ ترافیکی, گلمیخ ترافیکی

قیمت گل میخ ترافیکی پلاستیکی

گل میخ ترافیکی

گل میخ ترافیکی، این روزها با گسترش تردد در فضاهای شهری و بیرون شهری در رابطه با کاربرد انواع گل میخ ترافیکی و همچنین تفاوت ها و قیمت گل میخ پلاستیکی سوال های بسیاری مطرح می شود. پیش از پاسخ به این سوال ها می بایست با تعریف و کاربرد گل میخ ترافیکی آشنا شویم. گل میخ های ترافیکی یکی از ابزارهای مهم ترافیکی بوده که در انواع راه ها و جاده ها متصل شده و به رانندگان وسیله های نقلیه سبک و سنگین در بالا بردن ایمنی رانندگی آن ها کمک شایانی می کند. در جهت پیاده سازی ایمن طرح های ترافیکی استفاده از خط کشی ها میان خیابان ها و جاده ها کافی نبوده و می توان برای کنترل این مسیرها از تجهیزات پرکاربردی مانند گل میخ ترافیکی بهره جویی نمود.

 

خرید انواع گل میخ پلاستیکی

 

گل میخ ترافیکی چیست

در پاسخ به این سوال که تعریف و کاربرد گل میخ ترافیکی چیست می بایست اذهان نمود که علیرغم آن که خط کشی میان خیابان ها نقش بسیار مهمی را در ایمنی عبور رانندگان و بهبود جریان ترافیک ایفا می کنند، اغلب برای حفظ امنیت خیابان ها کافی نیستند. به طور مثال در شب های تاریک تفکیک لاین خیابان ها کافی نبوده و از رویت پذیری پایینی برخوردار می باشند؛ به این منظور بهره جویی از گل میخ ها برای تفکیک پذیری بهتر، قابلیت دید و رویت بیشتر و همچنین امکان هشدار به رانندگان خواب آلود یک انتخاب ایمن و هوشمندانه می باشد. خواب آلودگی رانندگان در خیابان ها و جاده ها یکی از عوامل چشم گیر در تصادفات و بروز خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر بوده و رانندگان وسیله های نقلیه ای که محدوده تردد خود را نتوانند به خوبی شناسایی کرده و علائم هشدار دهنده ایمنی برای تعیین این محدودیت ها برای آن ها وجود نداشته باشد، به آسانی می تواند زمینه ساز انحراف آن ها به سایر لاین ها، دره ها، کوه و یا سطوح خاکی شود.

کیفیت و قیمت گل میخ ترافیکی و از این دسته از تجهیزات ترافیکی ابزاری کوچک و برجسته می باشند که در کف جاده ها و خیابان ها نصب می شوند. این تجیهزات با بهره گیری از ارتفاع مشخص نسبت به سطح زمین و به واسطه رنگ و علائم هشدار دهنده خود رانندگان انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین را در خصوص وجود خطر آگاه می سازد.

این دسته از تجهیزات ترافیکی و ایمنی عموما در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • تفکیک و مشخص سازی محدوده جاده ها و در کنار گارد ریل های جاده ای
  • تفکیک و مشخص سازی محورهای 2 طرفه
  • تفکیک و مشخص سازی انواع مسیرهای اتوبوس های تندرو و خودروهای امدادی
  • بهره گیری در حوالی خطوط عابر پیاده برای هشدار به وسیله های نقلیه در رابطه با عبور عابرین پیاده
  • در اطراف چهار راه ها برای هشدار به رانندگان در رابطه با کاهش سرعت
  • درون پارکینگ ها در جهت هشدار به رانندگان در رابطه با کاهش سرعت

گلمیخ پلاستیکی صادراتی

انواع گل میخ ترافیکی

در کاربری های مختلف انواع گل میخ ترافیکی استفاده های متفاوتی داشته که مهم ترین و متداول ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • گل میخ های چشم گربه ای: این محصولات به واسطه بازتاب نور در شب کاربرد ویژه ای در جاده ها و خیابان های دارای نور کم دارا می باشند. این تجهیزات با بهره گیری از 4 عدد رفلکتور (بازتابنده) بازتابش بسیار بالایی را ارائه می کنند.
  • گل میخ های چشم ببری: در تولید این دسته از تجهیزات ترافیکی از یک لنز محدب استفاده می شود که با استفاده از آن می توان از قابلیت بازتاب بالای نور بهره جویی نمود.
  • گل میخ سولار: عبارتند از نسل جدید گل میخ های ترافیکی که با استفاده از نور خورشید چراغ های ال ای دی آن ها شارژ شده و تابش نور و قابلیت رویت بسیار بالایی را ارائه می دهند. شایان ذکر است که برخی از انواع جدید این گل میخ ها قابلیت جذب و ذخیره نور ایجاد شده توسط خودروها را نیز در شب برخوردار می باشند. قیمت گلمیخ سولار بسته به شرایط استفاده می توان گزینه ای مناسب بباشد.

 

این تجهیزات ترافیکی در رابطه با جنس آن ها نیز به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • گل میخ پلاستیکی
  • گل میخ چدنی
  • گل میخ سرامیکی
  • گل میخ ABS

گلمیخ و چشم گربه ای فرتو ترافیک

ویژگی های گل میخ ترافیکی پلاستیکی

یکی دیگر از انواع پر کاربرد گل میخ ها نوع پلاستیکی آن ها می باشد. ویژگی های گل میخ ترافیکی پلاستیکی بسیار متعدد بوده که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

این دسته از تجهیزات ترافیکی در خیابان ها، جاده ها و پارکینگ های مسقف و سقف باز مورد استفاده قرار می گیرند. عمده مورد مصرف این محصولات شامل ایمن سازی و جدا سازی مرز حرکت وسیله های نقلیه، تعیین مسیر خودروهای امداد، نزدیکی پیاده رو ها، اطراف چهارراه ها، نزدیکی پلیس راه و عوارضی ها می شود.

این محصولات در جهت مصارف فوق و با بهره گیری از نگین های پلی کربنات قابلیت رویت بسیار خوبی را در شب برخوردار می باشند. این گل میخ ها همانند استاپر ترافیکی از قابلیت ایجاد صدا و لرزش جهت هشدار به رانندگان خواب آلود و بی توجه به هشدارها بسیار پر کاربرد می باشند.

سازندگان و ارائه دهندگان این دسته از تجهیزات ترافیکی با قرار دادن عدسی هایی با قابلیت بازتابش نور و افزایش قابلیت رویت برای رانندگان وسیله های نقلیه  به افزایش هوشیاری و دید آن ها کمک شایانی می کنند. بهره گیری از این محصولات در خیابان ها و جاده ها سبب می شود که وسایل نقلیه به مسیرهای مقابل منحرف نشده و در مسیرهای تاریک محدوده راه را تشخیص دهند.

 

چشم گربه ای پلاستیکی

ابعاد گل میخ ترافیکی پلاستیکی

ابعاد گل میخ ترافیکی پلاستیکی بسته به کاربری آن عموما شامل 15 در 15 سانتی متر و 14 در 14 سانتی متر می باشد و ارتفاع این محصولات نیز بسته به نوع آن اغلب 3 و نیم سانتی متر و 4 سانتی متر می باشد. همچنین وزن هر عدد از این گل میخ ها در حدود 290 تا 300 گرم بوده و از قابلیت حمل و نصب آسانی برخوردار می باشند. انتخاب ابعاد و ارتفاع مناسب نیز همانند کیفیت ساخت این محصولات در کارایی آن ها نقش بسزایی داشته و انواع استاندارد آن ها آسیبی به وسیله های نقلیه وارد نمی سازند.

نوشته های مشابه