تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو راهنما, تابلو علائم راهنمایی, فرتو ترافیک

تابلو هشدار دستی دو طرفه و انواع آن

تابلو هشدار دستی، با افزایش فزاینده جمعیت شهری و تعداد وسایل نقلیه ضرورت استفاده و به کارگیری انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبعیت از آن ها به امری مهم تبدیل شده است. آگاهی و تبعیت از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تاثیر بسیار زیادی در کاهش حوادث و خطرات ناشی از رانندگی دارد. در زمینه تولید تابلو هشدار دستی دو طرفه و انواع آن از جمله تابلوهای پرکاربردی است که عدم تبعیت از هشدار آن خسارات جانی و مالی بی شماری را به ارمغان می آورد.
کسب اطلاع از این مطلب و فرهنگ سازی صحیح آن می تواند نتیجه بسیار مطلوبی در خصوص کاهش ترافیک، تصادف ها و انواع خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد؛ لذا در ادامه این مقاله به تعریف، کاربرد و نقش تابلو هشدار خواهیم پرداخت.

تابلو هشدار دستی

تابلو هشدار دستی

یکی از مهم ترین اقدامات رانندگان وسایل نقلیه در هنگام رانندگی توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، به ویژه تابلوهای هشدار دهنده و دستوری می باشد. بدیهی است که عدم تبعیت نسبت به هر یک از این تابلوها زمینه ساز حوادث و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری خواهد بود. یکی از انواع تابلوهای مهم تابلو هشدار دستی بوده که در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام مواجهه با این تابلو می بایست نسبت به کاهش سرعت و توقف اقدام گردد. این مدل از تابلوهای هشدار دهنده گاها در دست مامورین راهنمایی و رانندگی و یا در نزدیکی مدارس رویت شده و همان طور که گفته شد تنها دارای یک معنا است.

کاربرد تابلو هشدار دستی چیست؟

یکی از موضوعات این مقاله پاسخ دهی به این سوال است که کاربرد تابلو هشدار دستی چیست؟
این گونه از علائم که در دسته تابلوهای ایست راهنمایی و رانندگی قرار می گیرند در ابعاد و شرایط مختلفی مشاهده شده و دارای یک مفهوم هستند. این دسته از علائم ترافیکی درون شهرها و معابر، به خصوص در محل‌های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. عمده مورد مصرف این تابلوها توسط پلیس ها بوده و به منظور متوقف کردن یا هشدار دادن از آن استفاده می شود. از این علائم کوچک در ایست بازرسی و همچنین اعمال هشدار در عملیات عمرانی و بحرانی نیز بهره گیری می شود. به کار بردن و نصب این تابلوها بسیار آسان بوده و از رنگ های سبز و قرمز در طراحی علامت آن ها استفاده می شود. این نوع تابلوها در انواع یک طرفه و دو طرفه نصب می شوند.

تابلو هشدار دستی

انواع تابلو هشدار دستی

انواع تابلو هشدار دستی رایج و پر کاربرد در ایران و سایر کشورها عموما شامل موارد زیر می شود:
تابلو هشدار یک طرفه: که تنها در یک سمت آن عبارت ایست یا STOP درج می گردد.
تابلو هشدار دو طرفه: که در یک طرف آن عبارت ایست با رنگ قرمز و در یک طرف آن عبارت اهسته یا SLOWبه رنگ سبز درج می شود.
تابلو هشدار ال ای دی: که همانند تابلو هشدار دو طرفه از دو عبارت SLOW و STOP استفاده شده و در جهت افزایش قابلیت رویت آن از انواع چراغ های ال ای دی استفاده می گردد.

مشخصات تابلو هشدار دستی دو طرفه

متریال به کار رفته و مشخصات تابلو هشدار دستی دو طرفه بر اساس تولید کنندگان آن داراری برخی تفاوت ها می باشد. این علائم دستی در ابعاد مختلف و جنس های مختلف ساخته می شوند به عنوان ساده و چراغ دار نیز تقسیم بندی می شوند.

مشخصات تابلو هشدار دو طرفه عموما عبارتند از:
جنس بدنه پی وی سی
برخوردار از دسته پیچی برای قابلیت جدا شدن اجزا
برخوردار از قابلیت بازتابش نور
برخوردار از بند در انتهای دسته
وزن سبک
بهره مندی از 2 وجه
عبارت ایست یا STOP
عبارت آهسته یا SLOW

تابلو هشدار دستی

مزایا و معایب تابلو هشدار دستی ساده

مزایا و معایب تابلو هشدار دستی ساده یکی از سوال های کاربران آن می باشند. به این ترتیب مزایای این تابلوهای دستی عبارتند از:
وزن سبک و قابل حمل
وجود ابعاد مختلف
بدنه مقاوم در انواع شرایط جوی
قابلیت استفاده سریع
قابلیت بازتاب نور در برخی مدل ها

معایب تابلو هشدار دستی ساده

ما در اینجا دو تا از معایت تابلو هشدار دستی ساده را نیز برای شما بیا میکنیم. اول اینکه رویت پذیری ناکافی در محیط های تاریک و دومین عیب آن نیز عدم وجود لامپ های ال ای دی در این تابلو ها می باشد.

مشخصات تابلو هشدار چراغ دار

در ساخت این دسته از تابلوهای ایست راهنمایی و رانندگی و یا تولید تابلو هشدار دستی از تعدادی لامپ ال ای دی به کار رفته و در انتهای برخی از مدل های آن چراغ قوه نیز تعبیه شده است. چراغ های ال ای دی نصب شده بر روی این تابلو قابلیت تنظیم در 3 حالت روشن، خاموش و چشمک زن بوده و با برق شهری قابل شارژ هستند. به طور کلی مشخصات تابلو هشدار چراغ دار عبارت است از:
برخوردار از قابلیت بازتابش نور
برخوردار از بند در انتهای دسته
وزن سبک
دارای قابلیت شارژ
دارای لامپ های ال ای دی
تعبیه دکمه روشن و خاموش برای چراغ های ال ای دی
تعبیه حروف STOP و SLOW در دو طرف

تابلو هشدار دستی

مزایا و معایب تابلو هشدار دستی چراغ دار

مزایا و معایب تابلو هشدار دستی چراغ دار نیز از جمله سوال های کاربران آن به شمار می رود. به طور کلی مزایای این علائم نسبت به نوع ساده آن عبارتند از:
بدنه مستحکم تر
قابلیت شارژ
بهره مندی از چراغ های ال ای دی
بهره مندی از چراغ قوه در انتهای دسته برخی از مدل ها
برخوردار و قابلیت تنظیم به 3 حالت روشن، خاموش و چشمک زن
دارای کابل شارژ 1 متری

خرید انواع تابلو هشدار دستی

وب سایت ترافیک ساز تولید کننده و عرضه کننده انواع تابلوهای ایمنی و راهنمایی و رانندگی بوده و اهمیت بسیاری به کیفیت محصولات مجموعه خود دارد. اطمینان از کیفیت این دسته از محصولات می توان به حداکثر کارایی آن ها دست یافته و مانع بسیاری از حوادث رانندگی و جاده ای شد. هم اکنون جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع تابلو هشدار دستی می توانید با کارشناسان واحد فروش ما در ارتباط باشید.
با مراجعه به سایر صفحات وب سایت ترافیک ساز و همچنین بررسی سایر محصولات ترافیکی می توانید نسبت به خرید و اطلاع از قیمت روز هر یک از آن ها اطلاعات لازمه را کسب کنید.

نوشته های مشابه