فرتو ترافیک, گارد کرنر, گارد کرنر پارکینگ, محافظ, محافظ ستون, محافظ ستون پارکینگ

نقش انواع محافظ لبه های ستون و دیوار

محافظ لبه های ستون و دیوار اول به عنوان راه حل برای حفاظت از فضای پارکینگ در مراکز پر رفت و آمدی مثل فضاهای تجاری ، بیمارستان ها،هتل ها‌ و محیط های صنعتی بوده است، ولی امروزه به عنوان یکی از تجهیزات مناسب در اکثر پارکینگ ها (مسکونی ، اداری ، مدرسه، کارخانه ، انبارها) بکار برده می شود.

کاربرد محافظ لبه های ستون و دیوار

محافظ ستون یا ضربه گیر ستون یکی از وسایل و تجهیزات پارکینگ است، که در گوشه ستون ها و لبه های دیوار نصب میشوند تا به کمک این محافظ ها، هم از بدنه ماشین ها و هم از مصالح ساختمانی که در سطح دیوار استفاده شده در مقابل هر گونه ضربه و فشاری، مخصوصا در فضاهای کوچک پارک محافظت کند.
نصب کردن و کاربرد محافظ لبه های ستون و دیوار برای کم کردن هزینه های احتمالی در اثر آسیب به بدنه و آینه خودرو، و تخریب شدن دیواره های ساختمان گزینه بسیار مناسبی میباشد.

محافظ لبه های ستون و دیوار
محافظ لبه های ستون و دیوار از جنس لاستیکی با شکل و حالت نبشی مانند خود که دارای ضخامت 1 الی ۲ سانت میباشد، قابلیت و توانایی پوشش دادن زاویه گوشه ها از 70 -110 درجه را شامل میشود. و به کمک فرم گود مانند خود و حالت کششی و ارتجاعی که دارد، قابلیت دفع ضربه ها را دارد.. محافظ ستون به طور معمول روی دیوارها ، گوشه ستون های مربعی شکل و زاویه دار و گوشه دیوارها وصل میشود.

مزیت های محافظ ستون

این محصول از جنس لاستیک دارای دوام طولانی هستند و قابلیت ارتجاعی و نصب آنها آسان است. قابلیت بالای دیده شدن آن، حتی در طول شب، به دلیل داشتن نوارهای شبرنگ با وضوح بسیار بالا برای هشدار دادن. نصب آن به طریق پیچ و رول پلاک بر روی ستون های بتنی و همچنین نصب محافظ لبه های ستون و دیوار، با استفاده از چسب، بر روی ستون ها از جنس سنگ. در مقابل تغییرات شدید دما، نور ،روغن و رطوبت مقاوم میباشد.

انواع محافظ لبه های ستون و دیوار:

انواع محافظ لبه های ستون و دیوار را میتوان به 4 دسته تقسیم کرد. که شامل گرد، تمام لاستیکی، پشت فلزی و محافظ ستون اکسترود می باشد که در ادامه توضیح مختصری از هر یک از آنها داده شده است.

محافظ لبه های ستون و دیوار

1- گرد

محافظ لبه های ستون و دیوار گرد که بر روی ستون های گرد نصب می شوند از برخورد خودرو با ستون جلوگیری میکند.و می تواند از ضرر های مالی که برای تعمیر بدنه خودرو باید پرداخت کنیم جلوگیری میکند.و بجز آن با قرار گرفتن بر روی سطح دیوار در ارتفاع مناسب، از آسیب هایی که در اثر برخورد خودرو به دیوار ها در محیط پارکینگ و یا رامپ هم پیشگیری می کند.

2- تمام لاستیکی

این نوع از محافظ های ستون با توجه به شکل خود بطور معمول، در کنج ستونها و گوشه دیوارها نصب میشود، یک توده لاستیکی کشسانی هستند که می تواند ضربه ها را به خوبی در گوشه ها دریافت کرده وآن را منتقل کند ،اندازه هر کدام از باله ها هم 10 سانتیمتر میباشد.
نوع لاستیکی آن هم در محیط پارکینگ بکار برده میشود. و به دلیل خاصیت کشسانی و ارتجاعی خود، ضربه های حاصل از برخورد کردن خودرو به دیوارها یا ستون را به آسانی انتقال میدهد. ، اندازه هر یک از باله های آن 5-7 سانتیمتر می باشد.

محافظ لبه های ستون و دیوار

3- پشت فلزی

این نوع از محافظ ستون دارای دو بخش میباشد.
1- یک قاب فلزی L مانند
2-  رویه لاستیکی
که قرارگرفتن آن بر روی سطح های مورد نظر با کمک قاب فلزی تنظیم میشود و به دلیل روش تولید اکسترود در این محافظ ها می توان طولهای متفاوتی از آن را به مورد استفاده قرار داد. اما به علت برخورد ماشین ها به مرور زمان قاب های از جنس فلزی ممکن است دچار تغییر شکل شوند و لاستیک پوشاننده شکل بدی به خود بگیرد.

4 – محافظ ستون اکسترود

این‌نوع محافظ ستون دارای بیشترین حفاظت در انبارها و مکان های بارگیری و همچنین پارکینگ ها میباشد.
کاربردهای گوناگونی در حفاظت از گوشه و کنج ها در محیط های صنعتی و تجاری دارد و در مقابل برخورد و سایش و لغزش دارای مقاومت بالایی میباشد . محافظ های ستون به صورت عمودی یا افقی در امتداد دیوارها یا تیرها وصل می شوند تا از آسیب دیدن آنها پیشگیری کند.

محافظ لبه های ستون و دیوار

استانداردهای محافظ لبه های ستون و دیوار

ضربه گیر یا محافظ ضربه گیر ستون لاستیکی ۸۰ و ۹۰ سانتی در قسمت نبش ستون های پارکینگ ساختمان های اداری وتجاری و همچنین مسکونی نصب میگردد. محافظ لبه های ستون و دیوار در چهار جهت ستون بکار برده میشود . حالت ارتجاعی ضربه گیر ستون موجب می شود که ضربه هایی که در اثر برخورد خودرو ها با ستون میشود را به خود جذب کرده و این پتانسیل را دارد که باعث به حداقل رساندن خسارت ها توسط ضربه گیر شود. کیفیت خوب و مرغوب این نوع ضربه گیر از مواد رابر ضد ساییدگی هستند . جنس خوب رابر ضربه گیرهای ستون موجب عمر و دوام این محصول میشود و هزینه های شما را در مقایسه با محصولات بی ‌کیفیت مشابه بسیار پایین می آورد.

در نوع ۸۰ سانتیمتری این محصول هر بالش ۷ سانتیمتر و اندازه قوس ارتجاعی وسط آن یک و نیم سانت است. در مدل ۹۰ سانتی متری آن هم اندازه هر بالش ۵ سانتی متر میباشد.ضربه گیر ستون ۹۰ سانتیمتری از نظر ظاهری فانتزی تر از مدل ۸۰ سانتی متری می باشد . جنس این ضربه گیر پی وی سی است و ورق نبشی پشت آن از جنس گالوانیزه می باشد که به دو شکل نصب می شود . امروزه برای جلوگیری کردن از صدمات و آسیب هایی که ممکن است در اثر برخورد ماشین ها در پارکینگ به ستون ها وارد شود، و یا در هنگام ورود و خرج خودروها در جای پارک خود و همینطور سابیده شدن بدنه ماشین در هنگام پارک به ستون ها، از این محصول استفاده می‌شود .

محافظ لبه های ستون و دیوار

نقش محافظ لبه های ستون و دیوار در ایمنی

یکی از مزایای ضربه گیر و نقش محافظ لبه های ستون و دیوار در ایمنی ستون و دیوار این است که در هنگام برخورد کردن خودرو به ستون و دیوار در پارکینگ , در حرکت مستقیم و یا در حرکت دنده عقب، هم به بدنه ماشین و رنگ آن آسیبی نمی‌رسد و هم به ستون ها. بصورت کلی ضربه گیر ستون ها در هر اندازه و ابعادی باشد موجب پیشگیری از صدمات و آسیب های مالی، هم به ستون ها و هم به خودرو شما می شود.
بر روی ضربه گیر ستون با شبرنگ های لانه زنبوری که از دور با بازتاب کردن نور خودروها و انعکاس آن، راننده را مطلع می کند.هم بر روی پیچ های رمپ و هم در پارکینگ ها که به طور راهنمای مسیر عمل می کند.

نوشته های مشابه